Pirmoji tarptautinė ankstyvojo ugdymo konferencija – Vilniuje

Lietuvoje pirmą kartą surengta tarptautinė ankstyvojo ugdymo konferencija „Early Childhood Education Summit 2025“.

Balandžio 24–25 dienomis Vaikystės sodo ir Karalienės Mortos mokyklos erdvėse Europos švietimo specialistai – mokytojai, vadovai ir švietimo ekspertai – gilinosi į Belgijos, Suomijos, Islandijos, Jungtinės Karalystės, Ukrainos bei Lietuvos gerąsias patirtis, diskutavo aktualiomis vaikų bei pedagogų gerovės temomis.

Pirmosios tarptautinės konferencijos tema „Auginant ateitį: gerovė vaikams ir pedagogams“ pasirinkta neatsitiktinai. „Įprastai švietime didžiausią dėmesį – taip pat ir finansavimą – gauna mokyklinis, taip pat universitetinis ugdymas. Deja, vis dar laikoma, jog ankstyvajame amžiuje pakanka vaiko priežiūros, per daug dėmesio ugdymui neskiriant“– sakė konferencijos sumanytoja švietimo lyderė dr. A. Landsbergienė. „Tačiau jau eilę metų švietimo mokslininkai konstatuoja: ankstyvojo t.y. ikimokyklinio ir pradinio ugdymo laikotarpiu padedami pamatai, ant kurių statomas visas tolimesnis švietimas, vaiko asmenybės raida – tad būtina šį svarbų etapą vertinti rimtai“.

Lietuvos ekspertei antrino Stapaskóli vadovė Groa Axelsdóttir, pristačiusi Islandijos mokyklos modelį, kurioje vaikų ir darbuotojų gerovė yra svarbiausia ašis jau mokyklos pastato projektavimo ir statybų etape. Nepamesdami akademiškumo tikslų, islandai akcentuoja įtraukų švietimą, daug dėmesio skiria visų neurotipų vaikams ir pedagogams.

Tarptautinės Briuselio mokyklos vadovė LaTyian Rolle dalinosi stiprių, palaikančių, pokyčiams bei iššūkiams pasiruošusių komandų rengimo receptais. Cambridge universiteto Švietimo direktorato ekspertė Laura Kahwati dalinosi savo mokytojos,  tyrėjos ir akademikės patirtimi apie kalbos galią atveriant bei įgalinant vaikus, valdant konfliktus. Suomijos chorvedė, muzikos ir dramos mokytoja Hanne Oremnna akcentavo muzikos galią stiprinant vaikų emocinę sveikatą. Trejus metus Lietuvoje gyvenanti ir dirbanti mokytoja ukrainietė Hanna Horbachova aptarė efektyvias dirbo su traumas patyrusiais vaikais metodikas.

Vilniaus švietimo pažangos centro vadovė Unė Kaunaitė pristatydama „Vilnius yra mokykla“ idėją ir vykdomus tyrimus akcentavo, kad vaikai mokosi labiau susidomėję ir pasiekia geresnių rezultatų, kai turi galimybes mokytis ne vien ugdymo įstaigos pastate, bet ir kitose erdvėse. „Vilnius siekia bent 10% ugdymosi proceso perkelti į miesto erdves“ – pažymėjo švietimo ekspertė.

Konferencijos dalyviai susipažino su mokymosi erdves kūrybinėse klasėse, lauko sodeliuose ir žaidimų aikštynuose puoselėjančiomis sostinės švietimo įstaigomis. Interaktyviose praktinėse dirbtuvėse švietimiečiai nagrinėjo neuroįvairovės ugdymo aplinkoje, vaikų ir tėvų konfliktų valdymo, komandų gerovės stiprinimo, pažangiausių technologijų ir terapijos naudojimo temas.

„Vilnius, Lietuva tampa svarbiu Europos ankstyvojo ugdymo centru. Kasmet čia kviesime ankstyvojo ugdymo praktikus dalintis pažangiausiomis patirtimis bei idėjomis“, – apibendrino konferencijos iniciatorė dr. A. Landsbergienė.

Mokymų akademija „LearnED“
Kitos naujienos
Mokymų akademija „LearnED“
Mokymų akademija „LearnED“
Užsisakykite naujienlaiškį ir pirmieji sužinokite apie naujausius renginius bei gaukite specialius pasiūlymus.