Pasaulis nuolat keičiasi, o sparčios permainos įpareigoja nelikti nuošalyje. Spalio 16 d. Švietimo lyderiai turėjo galimybę pažvelgti giliau už kasdienybės ribų, drąsiai ieškoti naujų sprendimų bei dalintis patirtimi.
Bendruomenė, kur susitinka švietimo vizionieriai, praktikai ir pokyčių iniciatoriai, šiemet susirinko LearnED’25 konferencijoje – erdvėje tiems, kurie ne tik geba veikti permainų priešakyje, bet ir patys juos kuria. Čia gimė Lietuvos švietimo kryptys ir drąsūs sprendimai.
Konferencijoje dalyvių laukė įkvepiantys pranešimai ir galimybė dalyvauti pasirinktose praktinėse dirbtuvėse.
Pagrindinės temos:
• Švietimo kryptys – naujausios vertinimo tendencijos, sėkmės veiksniai ir aukštų lūkesčių įtaka.
• Vadovavimas švietime geopolitinių įtampų ir dezinformacijos fone.
• Dirbtinis intelektas, technologijos ir šiandienos grėsmės – iššūkiai bei sprendimai.
• Vadovo asmeninės kompetencijos, kurios ugdo komandą ir bendruomenę – savistaba, kritinis mąstymas ir gebėjimas vesti pokyčius.
Antrojoje konferencijos dalyje vyko praktinės dirbtuvės ir diskusijos, kurių metu dalyviai turėjo galimybę ne tik klausytis pranešimų, bet ir patys užduoti klausimus, aktyviai įsitraukti į diskusijas bei lavinti kūrybiškumo ir komunikacijos kompetencijas.
Dirbtuvėse aptarėme mokytojų darbo pasitenkinimą, viešosios kalbos subtilybes ir gebėjimą įtikinti klausytoją. Taip pat diskutavome apie vadovo vertybinę laikyseną ir jos įtaką sprendimams mokykloje. Dalyviai išbandė save interaktyviame dezinformacijos medžioklės žaidime.
Patyriminėje veikloje kūrėme vizija, kaip spręsti iššūkius mokyklų komandose. Diskusijose ieškojome atsakymų, kaip stiprinti matematikos mokymą, kokios grėsmės kyla vaikams šiuolaikiniame dezinformacijos pasaulyje bei aptarėme daugybę kitų aktualių temų švietimo bendruomenei.
Atvykimas ir registracija
Sveikinimo žodis
„Aukštų lūkesčių iššūkiai ir galimybės: kaip kryptingai judėti į priekį?“
Dr. Austėja Landsbergienė – socialinių mokslų daktarė, edukologė, „Vaikystės Sodo“ ir Karalienės Mortos mokyklos steigėja, knygų autorė. Pranešimas nuotoliu.
„Tarp autonomijos ir kontrolės: ką mums sako tarptautiniai mokinių pasiekimų tyrimai?“
Dr. Rasa Nedzinskaitė-Mačiūnienė – Vytauto Didžiojo universiteto Švietimo vadybos ir politikos katedros docentė, Edukologijos tyrimų instituto vyresnioji mokslo darbuotoja.
„Vertinimo paradoksai: kaip (su)kurti mokymąsi skatinančią vertinimo sistemą?“
Dr. Irena Raudienė – Vytauto Didžiojo universiteto, Moderniųjų didaktikų katedros vyr. lektorė.
Kavos pertrauka
„Aukšti lūkesčiai mokiniui nėra našta, bet sparnai, kai jie keliami atsižvelgiant į kiekvieno mokinio asmenybę.“
Mokinių balsas: Elžbieta Navickaitė – Tarptautinio debatų turnyro Seule laureatė, moksleivė.
„Kodėl kyla pasipriešinimas pokyčiams ir kaip jį įveikti?“
Lukas Mackevičius – „Change Partners Lithuania“ partneris ir konsultantas, sertifikuotas pokyčių vadybos ekspertas.
Diskusijos ir dirbtuvės mažesnėse grupėse I
Temą kviečiame pasirinkti iš pateikto sąrašo dešinėje.
Pietų pertrauka
„Kiek yra svarbu mokyklai būti pasaulinių įvykių kontekste“
Milda Matulaitytė-Feldhausen – Karo žurnalistė, autorė, Vilnius Tech dėstytoja.
„Mąstyk kritiškai, veik atsakingai: pilietinio ugdymo kelias rusų mokykloje“
Jolanta Bartkūnienė – Visagino Gerosios vilties progimnazijos vadovė.
„Įgalinti ir atsakingi: ką mokyklos vadovas turi žinoti apie propagandą?“
Darius Remeika – Vytauto Didžiojo universiteto Viešosios komunikacijos katedros doktorantas, karininkas, informacinių karų ekspertas.
Diskusija: „Tvari atsparumo kultūra: ką darome ir ko dar reikia?“
Diskutuoja pranešėjai: Laura Vizbarienė – Karalienės Mortos mokyklos gimnazijos vadovė; Rita Patalavičienė – Tūkstantmečio mokyklų programos lyderystės srities ekspertė, lektorė, mentorė; Darius Remeika – VDU Viešosios komunikacijos katedros doktorantas, karininkas, informacinių karų ekspertas; Augustina Zamuškevičiūtė – Pilietinio atsparumo iniciatyvos (CRI) projektų vadovė.
Kavos petrauka
Dirbtuvės ir diskusijos mažesnėse grupėse II
Temą kviečiame pasirinkti iš pateikto sąrašo dešinėje.
„Sprendimas be apsisprendimo it daiktas be savo esmės.“
Paulius Avižinis – OVC Consulting vadovas, vadovavimo ir organizacijų vystymo ekspertas.
Pabaiga*
* norintiems – pasivaikščiojimas po Karalienės Mortos mokyklą
PASIRENKAMOSIOS DISKUSIJOS IR DIRBTUVĖS
Konferencijoje vyks mažesnės diskusijos, pokalbiai bei dirbtuvės, kurių metu turėsite galimybę ne tik išgirsti, bet ir patys užduoti klausimus, įsitraukti į diskusiją ar palavinti savo kūrybiškumo bei komunikacijos kompetencijas.
DISKUSIJŲ IR DIRBTUVIŲ TEMOS I:
1. Diskusija: „Mokyklų vadovai – architektai stipriam matematikos mokymui”
Monika Grigaliūnienė, Vytauto Didžiojo universiteto matematikos ir statistikos katedra.
2. GRUPĖ PILNA. Patyriminė veikla: „Supervizija kaip efektyvi pagalba sprendžiant aktualias organizacijos problemas”
Doc. Dr. Ilona Tandzegolskienė-Bielaglovė, kanclerio pavaduotoja, Vytauto Didžiojo universitetas.
3. GRUPĖ PILNA. Dirbtuvės: „Ką sako 800 mokytojų apie savo pasitenkinimą darbu. Įžvalgos vadovams”
Giedrė Rusteikaitė, „Vaikystės Sodas” ugdymo vadovė, ISM alumnė.
4. GRUPĖ PILNA. Dirbtuvės: „Kaip dirbtinio intelekto sprendimai gali padėti mokytojams taupyti laiką ir užtikrinti ugdymo kokybę: EditAI įrankio siūlomi sprendimai”
Kęstutis Jovaišas, EditAI vadovas.
5. GRUPĖ PILNA. Dirbtuvės: „Nuo vizijos iki realybės: veiksmingas pokyčių įgyvendinimas mokykloje”
Jurgita Zinkienė, Vilniaus šv. Kristoforo progimnazijos direktorė.
6. Diskusija: „Kokias problemas spręstų 6 metų pradinis ugdymas?”
Laura Masiliauskaitė, Švietimas #1 direktorė.
DISKUSIJŲ IR DIRBTUVIŲ TEMOS II:
1. GRUPĖ PILNA. Dirbtuvės: „Praktinės viešos kalbos rengimo dirbtuvės”
Neringa Bliūdžiutė, „Wow.world of words” įkūrėja, vadovų komunikacijos ir organizacijų strategijų ekspertė.
2. GRUPĖ PILNA. Dirbtuvės: „Kad pasiruoštum dienai X: kodėl reikia plano?”
Gintautas Mackonis, Šaulių sąjungos T. Kosciuškos kuopos skyriaus vadas.
3. Diskusija: „Troliai, botai ir kiti velniai siaučiantys skaitmeninėje erdvėje”
Giedrius Sakalauskas, Res Publica – pilietinio atsparumo centro vadovas.
4. GRUPĖ PILNA. Diskusija: „Ekranų grėsmės: ką būtina žinoti šiandien ir kuo svarbi iniciatyva „Iš telefonų – į mokyklą”
Rasa Jauniškienė, Skaitmeninės etikos centro ir iniciatyvos „Iš telefonų – į mokyklą“ įkūrėja.
5. GRUPĖ PILNA. Dirbtuvės: „Atmokti tylos: kodėl vadovams reikia kalbėti apie jautrias temas?”
Rytis Komičius, Vilniaus Vytauto Didžiojo gimnazijos direktorius.
6. Dirbtuvės: „Interaktyvus kompiuterinis žaidimas „Dezinformacijos medžioklė”: išbandyk ir parvežk savo mokyklai”
Augustina Zamuškevičiūtė, Pilietinio atsparumo iniciatyvos (CRI) projektų vadovė.
7. GRUPĖ PILNA. Dirbtuvės: „Kai technologijos susitinka su smegenimis: kaip AI, VR ir neurotechnologijos keičia mokinių dėmesį bei emocinį intelektą“
Kristijonas Vasiliauskas, EdTech pionierius, Robotikos akademijos, ExoClass ir BrAIn Club bendraįkūrėjas


























































































































































